عکس شرم؛ داورانی که ساده ترین وظایف خود را نمی دانند

عکس شرم؛ داورانی که ساده ترین وظایف خود را نمی دانند

مهدی زارعی 

هر چند تصاویر و اخبار اکثر رشته های ورزشی از طریق سایت فدراسیون رشته های مورد نظر به اطلاع علاقه مندان رسیده می شود و اگر هم پخش تلویزیونی از مسابقات باشد، مسابقات به گونه ای به تصویر کشیده می شوند که گویی همه چیز بدون ایراد است، اما واقعیت های رقابت های ورزشی در کشورمان متفاوت از آن چیزی است که توسط فدراسیون ها به تصویر کشیده می شود.

تصویری که می بینید مربوط به پایان مسابقه 400 متر بامانع لیگ دوومیدانی کشور در بخش دختران است. شاید در نگاه اول این پرسش مطرح شود که چرا باید دوندگانی که این مسافت را در زمان نه چندان مطلوب 67 ثانیه و ضعیف تر از آن دویده اند، تا این حد از شرایط مطلوب خارج شده و رو به ضعف باشند؟

اما همه چیز ناشی از ضعف این دوندگان نیست. مساله تلخ این مسابقه اشتباهی بود که در هنگام مسابقه رخ داد. در اواسط رقابت، یکی از مربیان متوجه شد که تعداد موانعی که در طول پیست قرار داده شده است، یک عدد از حد استاندارد کمتر است!

به این ترتیب دوندگان بعد از آن همه فشار مسابقه مجبور شدند مسابقه خود را تکرار کنند و نتیجه سهل انگاری داوران و مسوولان برگزاری مسابقه، یک مصدوم در رقابت تکراری بود. امری که با توجه به فشار مسابقه کاملا طبیعی به نظر می رسید.

متاسفانه این گونه اخبار در سایت هیچ فدراسیونی منتشر نمی شود زیرا از قدیم گفته اند « هیچ بقالی نمی گوید ماست من ترش است». سایر رسانه ها هم کمتر فرصت دارند به این گونه مسائل بپردازند و نتیجه همین بلبشویی می شود که در دوومیدانی کشور وجود دارد.

مطالب مرتبط

Leave a Comment