نگاهی به مسابقات فوتسال باشگاههای آسیا/ مس سونگون و عنوانی که از دست رفت

نگاهی به مسابقات فوتسال باشگاههای آسیا/ مهدی زارعی

مس سونگون و عنوانی که از دست رفت

رقابت های فوتسال قهرمانی باشگاههای آسیا که از روز هفتم آگوست در بانکوک تایلند آغاز شده بود، پس از ده روز ه شکلی کاملا قابل پیش بینی به پایان رسید. دو تیم مس سونگون ایران و ناگویا اوشِنز ژاپن در حالی دیدار فینال را مقابل هم برگزار کردند که این دو تیم در مرحله گروهی نیز یک بار با هم بازی کرده بودند.

در مرحله گروهی مس به یک تساوی نیاز داشت تا عنوان سرگروهی را با توجه به تفاضل گل بهتر به دست آورد اما ناگویا به آنچه می خواست رسید و با وجود این که یک بار برتری 2 گله را با تساوی عوض کرد، اما سرانجام(3-2) پیروز شد.

دیدار فینال نیز حال و هوایی مشابه داشت. ناگویا برد می خواست و همین مساله سبب می شد که مس در برابر این تیم حرفی برای گفتن نداشته باشد. به این ترتیب در شروع مسابقه این ناگویا بود که با چند شوت دروازه مس را به خطر انداخت و سرانجام بعد از ان که هیراتا در دقیقه 7 گل اول را برای تیم ژاپنی به ثمر رساند، مسی ها به جای آن که برنامه ای برای گل زدن داشته باشند، به شکلی عصبی بازی را ادامه دادند و بی دلیل فضای بازی را متشنج کردند.

آنچه حیرت انگیزتر از نتیجه بازی بود، جایزه بازی جوانمردانه بازیها بود که در پایان نصیب مس شد! کاملا مشخص بود که مسوولان این مسابقات هم مثل سایر مسابقات AFC به واقعیات توجهی ندارند و دلشان می خواهد با سیاست « یکی بع نعل و یکی به میخ» همه را از خود، راضی نگه دارند.

مس سونگون در نیمه دوم هم برنامه ای برای گلزنی نداشت و تا قبل از گل دوم حریف، این علیرضا صمیمی دروازه بان مس بود که ستاره این تیم بود و چند بار مانع از فروپاشی دروازه نماینده ایران شد. سرانجام آندو در دقیقه 33 گل دوم ناگویا را به ثمر رساند و از آن به بعد، این مس بود که با بیرون کشیدن صمیمی و استفاده از یک مدافع، رو به سیستم پاوِر پلِی آورد ولی این روش نه تنها فرصت های مس را بیشتر نکرد بلکه ناگویا را چندین بار تا استانه فروپاشی دروازه خالی مس پیش برد.

سرانجام بازی (2-0) به پایان رسید و مس، قهرمانی را به پرافتخارترین تیم تاریخ مسابقات واگذار کرد تا ناگویا چهارمین قهرمانی خود را در این مسابقات جشن بگیرد.

تیم مس تا قبل از دیدار فینال نتایج زیر را به دست آورد

مس(8-2) کاظمه کویت

مس(5-0) الظفراء امارات

مس(3-2) بانک بیروت( در پایان وقت های اضافی)

مس(7-3) AGMK ازبکستان

ناگویا هم در راه قهرمانی به جز دو برد مقابل مس، صاحب بردهای زیر شد:

ناگویا(4-2) الظفراء امارات

ناگویا(3-1) کاظمه کویت

ناگویا(3-1) واموس واتارام اندونزی

ناگویا(3-1) تای سون نام ویتنام

در پایان این رقابت ها توموکی یوشیکاوا از ناگویا بهترین بازیکن تورنمنت شد و کازویا شیمیزو ژاپنی که در تیم تای سون نام ویتنام بازی می کرد، با 10 گل زده، بهترین گلزن مسابقات شد.

***

مس سونگون در سال 2018

اما مس سونگون در سال قبل، عملکردی به مراتب بهتر از این دوره داشت. مسی ها در مرحله گروهی سه برد پیاپی کسب کردند و مقابل سیپار خُجَند تاجیکستان(9-2)، AGMK ازبکستان( 9-1) و بانک بیروت(3-1) پیروز شدند. برد(8-3) در برابر اوش اِرِم قرقیزستان، نماینده ایران را مقتدرانه به دیدار ماقبل فینال مسابقات رساند و پس از برتری(3-2) در برابر نفت الوسط عراق، نوبت به برد(4-29 مقابل تای سون نام ویتنام رسید و قهرمانی مس در آسیا.

در این مسابقات مهدی جاوید که برای تیم بانک بیروت بازی می کرد هم با 12 گل زده، بهترین گلزن مسابقات شد و هم عنوان باارزش ترین بازیکن تورنمنت را از آن خود ساخت. پس از یک سال جاوید و مس سونگون به هم رسیدند اما جاوید در مس موفق نبود به خصوص در دیدار نهایی که حتی تا آخرین ثانیه نیز تغییری در شرایط عصبی او ایجاد نشد و به این ترتیب مس سونگون فرصت مناسبی را از دست داد که عنوان قهرمانی خود را در مسابقات تکرار کند. اتفاقی که تاکنون در این رقابتها توسط هیچ یک از باشگاههای قهرمان انجام نشده است. 

مطالب مرتبط

Leave a Comment