والیبال انتخابی المپیک توکیو؛ ایران برنده ماراتن والیبال مقابل کوبا

والیبال انتخابی المپیک توکیو؛
ایران برنده ماراتن والیبال مقابل کوبا

رقابت های والیبال انتخابی المپیک مسکو در گروه پنجم با رقابت دو تیم ایران و کوبا آغاز شد و تیم ایران با برتری مقابل کوبا در کنار روسیه به عنوان یکی از دو مدعی اصلی صعود به مرحله نهایی المپیک، خود را معرفی کرد.
ایران و کوبا امروز در حالی به مصاف هم رفتند که با توجه به همگروهی این تیمها با روسیه قهرمان لیگ جهانی پیشاپیش مشخص بود که تیم بازنده این دیدار شانسی برای صعود به مرحله بعدی مسابقات نخواهد داشت.
ایران مسابقه را به خوبی آغاز کرد و تا امتیازات پایانی پا به پای کوبا پیش رفت. اما در آخرین امتیازات، اشتباههای ملی پوشان سبب شد که مسابقه با نتیجه(25-23) به سود کوبا خاتمه پیدا کند.
ایران در دومین ست از همان ابتدا از حریف پیش افتاد و حتی در مقاطعی از ست دوم این اختلاف به 3 امتیاز رسید اما تا قبل از دومین استراحت فنی، این کوبا بود که با گرفتن 5 امتیاز پیاپی از ایران پیش افتاده بود.
در آخرین لحظات و در شرایطی که ایران (24-22) از کوبا عقب افتاده بود و به نظر می رسید کار تمام شده است، کسب سه امتیاز پیاپی سبب شد که ایران در آستانه پیروزی در این ست قرار گیرد. اما ملی پوشان ایران دو بار فرصت برد را در امتیاز آخر از دست دادند و این ست هم (28-26) به سود کوبا خاتمه یافت.
اما از ست سوم شرایط دگرگون شد و ایران از همان ابتدا از رقیب پیش افتاد و این برتری را تا پایان ست نیز حفظ کرد. دو برد قاطع (25-17) و (25-16) کار دو تیم به تساوی کشاند و سرانجام ایران با برد (15-10) در آخرین ست به برد (3-2) دست یافت.
با توجه به برد قاطع روسیه مقابل مکزیک، از همین حالا دیدار دو تیم ایران و روسیه تعیین کننده یکی از تیمهای صعود کننده از این گروه به المپیک توکیو 2020 خواهد بود.

مطالب مرتبط

Leave a Comment