طنز، اگر در جام ملتها نتیجه بگیریم

طنز / مهدی زارعي

اگر در جام ملتها نتیجه بگیریم

اگر در جام ملتها نتیجه نگیریم

 فوتبال ایران پر از کارشناسانی است که کسی را قبول ندارند. قسمت عمده پیش بینی ها و تحلیل های آن ها از مسابقات غلط در می اید و در هنگام پیروزی ها، تیم ملی و مربی های آن را بهترین های جهان می دانند اما همان نفرات در صورت باخت تیم ملی، ناگهان تغییر می کنند و  مدعی می شوند که اگر سکوت کرده اند به خاطر مصالح ملی بوده است وگرنه از ابتدا می دانستند تیم ملی به چه منجلابی سقوط خواهد کرد!

با هم مروری داریم بر صحبت های برخی از این کارشناسان؟؟؟ در صورت پیروزی و در صورت شکست تیم ملی. شخصیت ها کاملا واقعی هستند و تقریبا تمام این صحبت ها را به شکل های مختلف در هنگام برد و باخت مربیان و تیمهای مختلف بر زبان آورده اند.

 

نتيجه بگيريم

يك كارشناس فوتبال

همان طور كه بنده عرض كرده بودم و پسرعمويم نيز پيش‌بيني كرده بود، كی‌روش تنها منجي تيم ملي بود او به خوبي توانست تفكرات غني شده خود را به تيم وارد كند و تيمش فوتبال شادابي ارائه دهد. من قبلاً هم در 18ـ17 برنامه تلويزيوني گفته بودم كه سطح فوتبال ايران از سطح فوتبال هلند، آلمان و برزيل بالاتر است ولي ما قدر خودمان را نمي‌دانيم و فكر مي‌كنيم مرغ همسايه بوقلمون تشريف دارد.

****

نتيجه نگيريم

همان كارشناس فوتبال

حتي پسردايي من هم گفته بود كه اين تيم هيچي نمي‌شود. تا كي ما بايد مالديو و گوام را ببريم و مقابل قطر و امارات خجالت بكشيم؟ تا كي بايد اين اجنبي‌ها توي فرق مباركمان بكوبند؟ تا كي گوش نكردن به حرف من؟ آن روز كه من جز جيگر مي‌زدم، اين آقاي كی‌روش كجاي فوتبال بود؟

ما اگر توي كار تيم ملي مي‌گذاشتيم به اين خاطر بود كه امروز را مي‌ديديم.

من خودم به شخصه پيچش مو را مي‌ديدم ولي كی‌روش خود مو را هم نديد.

نتيجه بگيريم

يك منتقد هميشگي تيم ملي

اگر نبود اين انتقادات سازندة‌ما، اگر نبود اين انتقادات دلسوزانه بعضي از روزنامه‌هاي ما، اگر نبود آن همه حرص و جوشي كه ما براي تيم مي‌خورديم، اگر نبود… الان بر بام آسيا نمي‌ايستاديم. من با اين كه پيش‌بيني مي‌كردم قهرمان شويم و نتيجه بگيريم اما جا دارد تشكري هم از رئيس فدراسيون كنم كه زحمت كشيد و حمايت‌هاي روشنفكرانه خود، راه را براي كی‌روش كه حالا تقريباً مربي متوسطي شده، بازكرد.

****

نتيجه نگيريم

همان منتقد هميشگي تيم ملي

بفرماييد  اين تيم ملي شكست خورده را تحويل بگيريد. آقاياني كه مي‌گفتيد بايد از تيم ملي حمايت شود. حالا چه حرفي داريد؟ حالا بايد در ميدان اعدام رسماً بگوييد غلط كرديم. حالا بايد 185 ميليون نفر عذرخواهي كنيد. حالا كی‌روش مي‌رود پيش خانواده‌اش و ما بايد 3ـ2 جا كار كنيم تا پول در بياوريم. حالا بايد اجاره خانه بدهيم اما آقاي كی‌روش پول سوييت هم نداده است

يك بازيكن سابق و مربي درگير فعلي

ببينيد فوتبال ما چقدر استعداد دارد و چقدر مايه‌دار است كه با يك سياه‌باز مترسك هم نتيجه مي‌گيرد

حالا حرف من به شما ثابت شد كه تيم ايران اصلاً مربي نمي‌خواهد؟ خود بازيكنان مي‌دانند در زمين چه كنند. اين تيم را دست هر كسي مي‌داديد نتيجه مي‌گرفت. منتها اميدوارم آنهايي كه بايد متوجه نظرات كارشناسي من شوند، متوجه شده باشند.

 ****

همان بازيكن سابق و مربي درگير فعلي

كی‌روش بايد 3 بار در 3 نقطه مختلف شهر اعدام شود. پيشنهاد مي‌كنم دادگاه اين سياه‌باز مترسك هم در ورزشگاه آزادي باشد. اصلاً اين آقا مدرك مربيگري تقلبي دارد. حالا كساني كه از او حمايت كردند هم بايد 15 سال حبس بكشند. واقعاً كه آبروي خود من هم در سطح آسيا رفت. حالا چه رسد به آبروي فوتبال ايران. آقاي كی‌روش! از امروز حق نداري روي خاك اين مملكت راه بروي.

نتيجه بگيريم

يك مجري

ما اگر آن روزها انتقادي هم مي‌كرديم فقط به خاطر اين بود كه دل و قلوه‌مان براي اين فوتبال مي‌سوخت. ما اگر فحشي داديم و اگر گفتيم كی‌روش اصلاً مربي نيست فقط به اين خاطر بود كه نگران قلب‌هايي بوديم كه براي ايران عزيز مي‌تپيد! ما اگر مي‌خواستيم كی‌روش را خراب كنيم، فقط به خاطر اين بود كه برنامه‌مان ناب و به يادماندني باشد.

اما حالا خوشبختانه همان انتقادات ثمر داده و ما هم مثل 80 ميليون ايراني غيور در پوست خود، جا نمي‌شويم

***

نتيجه نگيريم

همان مجري صدا و سيما!

واي بر ما كه با اين همه برنامه وزين تلويزيوني نتوانستيم كی‌روش را بيرون كنيم. واي بر اين فوتبال كه سرمربي تيم ملي‌اش يك پرتغالي همچون كی‌روش است. همين آقاي كی‌روش در ليسبون و منچستر سيب‌زميني سرخ كرده با سس قرمز مي‌فروخت. اما حالا شده مربي تيم ملي ايران! واي بر ما! واي بر فوتبال ما! واي بر آن‌هايي كه به هشدارهاي من و دوستان عزيزم گوش نكردند! آقايان چرا گوش‌هايتان را به روي انتقادهاي دلسوزانه بستيد؟

نتيجه بگيريم

يك بازيكن سابقا شاگرد کی روش

خيلي‌ها جبهه‌گيري كردند و گفتند من در انتخاب نفرات و دادن خط به مربي نقش دشتم. اما ديديم كه همفكري‌مان نتيجه داد. كی‌روش بهترين مربي است كه طي اين 15 سال بازي در تيم ملي با او كار كرده‌ام.

نتيجه نگيريم

همان بازيكن سابقا شاگرد کی روش

كی‌روش بي‌ادب‌ترين مربي تاريخ فوتبال ايران است. او بين دو نيمه به بازيكنان به فارسي فحش مي‌داد! او مربي ايران شد تا كسب اعتبار كند. حالا با شيره ماليدن بر سر فوتبال ايران، اعتبار كسب كرد و آينده‌اش را تضمين!

مطالب مرتبط

Leave a Comment