نبردهای ماندگار تراکتورسازی و استقلال/ مهدی زارعی اولین برد در خانه رقیب

 

نبردهای ماندگار تراکتورسازی و استقلال/ مهدی زارعی

اولین برد در خانه رقیب

***

تیم تراکتورسازی اولین بار در روز 21 فروردین 1390 در لیگ برتر استقلال را شکست داد.

در هفته 29 لیگ 90-89 دو تیم استقلال و تراکتورسازی در استادیوم آزادی مقابل هم قرار گرفتند. در این بازی با وجود محدودیت برای تماشاگران تراکتورسازی، نیمی از ورزشگاه قرمزپوش شده بود. دو تیم در بازی رفت، (1-1) کرده بودند.

تراکتورسازی در همان دقایق نخست با گل محمد نصرتی از میزبان پیش افتاد اما در نیمه دوم سید مهدی سید صالحی- که حالا در استقلال توپ می زد- گل تساوی را به ثمر رساند. در دقایق پایانی تراکتورسازی صاحب یک ضربه پشت 18 قدم شد که جاسم کرار- که بعدها دورانی مملو از حاشیه را در استقلال گذراند- توپ را استادانه در کنج دروازه استقلال قرار داد تا تراکتورسازی نخستین پیروزی خود بر استقلال را در تهران جشن بگیرد.

تراکتورسازی پیش از این بازی دو بار استقلال را در جام‌های تخت جمشید و آزادگان در تبریز شکست داده بود. اما هرگز در تهران طعم موفقیت را نچشیده بود. در این مسابقه هدایت تیم استقلال با پرویز مظلومی بود و تراکتورسازی نیز توسط فراز کمالوند رهبری می‌شد.

در پایان فصل، استقلال از 34 مسابقه صاحب 18 برد، 11 مساوی و 5 شکست شد و با 65 امتیاز جایگاه دوم لیگ را پس از سپاهان به خود اختصاص داد. سپاهان تنها یک امتیاز بیشتر از استقلال داشت و به این ترتیب اهمیت امتیازاتی که استقلال مقابل سپاهان از دست داد، بیشتر نمایان شد.

تراکتور هم با 15 برد، 12 تساوی و 7 شکست، 57 امتیازی شد و عنوان پنجم لیگ را از آن خود کرد. این عنوان، دو پله بالاتر از رده فصل قبل تراکتور بود اما برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا کافی نبود؛ پرسپولیس 58 امتیازی با کسب رتبه چهارم لیگ، بعد از سپاهان، استقلال و ذوب آهن، این سهمیه را از آن خود کرد.

 

مطالب مرتبط

Leave a Comment